poniedziałek, 31 sierpnia 2015

4.

20. tydzień ciąży już trwa.
Półmetek. Połowa sukcesu. Połowa drogi za nami.
Dziecko mierzy około 16 cm. A waży około 310 gram. Rodzę za około 145 dni !
Czy się boje ? -Boje się porodu jak diabli ! Strach mam w oczach jak tylko pomyślę o porodzie.
Czuje już świadome ruchy swojej córeczki. Mówimy o niej jak o obecnej wśród nas kiedy robimy coś ze znajomymi. Majka w brzuszku mamy była w Chorwacji i pływała na żaglówce po jeziorze, daje o sobie znać poprzez ruchy, które odczuwam szczególnie kiedy odpoczywam, kładę się spać lub rano kiedy za długo leże na plecach. Coraz częściej zdarza mi się głaskać brzuszek chodziarz po mnie jak na razie nie bardzo widać ciąże.
W ciąży jeżeli czujecie się dobrze możecie robić wszystko jak normalny zdrowy człowiek. Bez paniki. Oczywiście czego ja się nie odważyłam ? latać na parasalling, co kusiło mnie bardzo kiedy patrzyłam na latających ludzi z plaży, i nie odważyłabym się latać samolotem. Ale to każda ciężarna ustala swoją barierę z samą sobą.
Nikt lepiej od was samych nie wie jak się czujecie i co możecie robić. I moim zdaniem najważniejsze, nie bójcie się mówić od początku o tym, że coś wam ciężej przychodzi, albo źle na Was działa, bo w końcu przestaną Was pytać czy Wam pomóc. Ja popełniłam ten błąd i w końcu musiałam robić wiele rzeczy które mi dokuczały i wywoływały złe samopoczucie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz