piątek, 28 sierpnia 2015

Najczęstsze pytania, kiedy dowiadujemy się, że jesteśmy w ciąży ?
Postaram się odpowiedzieć na te pytania, które sama sobie zadawałam i opowiedzieć o strachu i wątpliwościach, które uwierzcie mi znikną szybko z Waszych główek ;)

Zacznijmy od początku.
Krok 1.
Test.
Spóźnia się okres, wystarczy o tydzień: Ja zrobiłam test jakieś 6 dni po spodziewanej miesiączce, pierwszym objawem dla mnie był brak bólu jajników i podbrzusza, który odczuwałam zawsze nawet już 5 dni przed miesiączką. Zatem podejrzane okazało się, że nie czuje objawów miesiączki, a następnie jej brak w spodziewanym czasie, (u mnie bardzo regularnie występowała). Kupiłam test. Pierwszy nie był zbyt wyraźny ale pojawiły się dwie kreski, choć nie zbyt wyraźne. Następnego dnia powtórzyłam test rano i wieczorem i wtedy już nawet wieczorem kreski były bardzo wyraźne. Oczywiście jak to w pierwszej ciąży zachowałam je na pamiątkę jak większość kobiet w takim przypadku :)
Test. Wynik pozytywny. Ciąża.

Krok 2.
Krwawienia.
Bywa różnie, nie każdego to spotyka, ale czasem się trafia, nawet w młodym wieku, zdrowym zupełnie i silnym kobietom, że pojawiają się krwawienia i tego typu nieprzyjemności. Nie ma na to reguły nie bójcie się niczego. Po prostu warto od razu wybrać się do ginekologa, nie myśląc o tym, który to tydzień i co na to powie ktokolwiek, czasami to niczemu nie zagraża, a czasem niestety może oznaczać najgorsze. Krwawienia mogą pochodzić z dróg rodnych lub powstać z zupełnie innych przyczyn z tym nie związanych i nie zagrażających dziecku. Warto by sprawdził to specjalista, może niewiele potrzeba by uratować swoje maleństwo.

Krok 3.
Wybór ginekologa i czas odpowiedni na pierwszą wizytę ?
Jeżeli nie masz swojego lekarza z różnych przyczyn, byłaś po prostu zdrowa i chodziłaś do swojego lekarza raz do roku i prawie go nie znasz, to nie koniecznie musisz chcieć przy nim zostać. Ja tak właśnie miałam, dlatego podjęłam decyzję o poszukaniu lekarza który poprowadzi moją ciążę w swoim prywatnym gabinecie, w mieście w którym aktualnie mieszkam ze swoim partnerem i w którym zamierzam rodzic. Ważne dla mnie było to czy pracuje w szpitalu i czy będzie mógł doglądać mnie i dzidziusia podczas porodu. Także opinie znajomych kobiet, którym prowadził ciążę. Ja jestem zadowolona ze swojego wyboru.
A pierwsza wizyta ? jeżeli czujesz się dobrze to może to być nawet 9 tydzień, czyli odpowiedni czas na założenie karty ciąży. I dobrze było by nie przed 6 tygodniem ciąży bo to dosyć wcześnie.

Lekarz potwierdził ciążę, wszystko jest w porządku. Gratulacje. Warto brać kwas foliowy i dobrze się odżywiać, ale nie od razu jeść za dwóch ;) Pierwszy trymestr należy dbać o siebie i się oszczędzać. Na razie nowiną ciesz się z partnerem i rodzicami, a na informowanie innych przyjedzie czas, kiedy ryzyko poronienia znacznie spadnie, wraz z wejściem w drugi trymestr.

Unikaj pokarmów wywołujących zgagę, mi szkodził sok pomarańczowy i wywoływał u mnie wymioty.

Po za tym już możesz zacząć się smarować jeśli chcesz i Cię to trochę uspokaja.





Ja na początku używałam Bio Oil, jednak u mnie wywoływał reakcje alergiczną w postaci czerwonych swędzących plam. Mimo, że znam wiele kobiet, które go sobie chwalą, a nawet mój mężczyzna używał go na bliznę i bardzo ładnie się zagoiło, więc to kwestia skóry, ja jestem alergikiem, i reaguje na dużą ilość kosmetyków.













Następnie produkty Palmer's;
Dla mnie dużo lepsza opcja. Zdecydowanie trafiony prezent na urodziny jaki dostałam od zaprzyjaźnionej już doświadczonej mamuśki :) Która jest zadowoloną użytkowniczką tych produktów. Używam kremu do biustu, oraz balsamu do całego ciała.
















A od 4 miesiąca dodatkowego produktu antycellulitowego na uda firmy Perfekta z linii mama.












Od niedawna testuje też Kolagen naturalny, polski produkt, w postaci żelu. Do masażu energetyzującego i leczniczego, niwelowania rozstępów i zmarszczek po depilacjach, solarium, peelingach. Stosowany jest m.in. w gabinetach Odnowy Biologicznej do masaży o działaniu głęboko rewitalizującym i energetyzującym.
Świetnie sprawdza się w kuracjach domowych dla osób korzystających z ćwiczeń korekcyjnych lub fitnesowych. U osób z deficytem tkanki łącznej mających słabe więzadła w stawach skokowych i kolanowych powoduje zwiększenie ruchomości stawów oraz zmniejszenie bólu.
Preparat sprzyja odbudowie włókien kolagenowych, co czyni go kosmetykiem o bardzo szerokim spektrum oddziaływania.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz